Disember 30, 2010

bEshhhhhh



Hari indah berlalu..ingin kutitipkan sedikit perbualan mahupun secebis perkataan yang terbit dari mulut2 sahabatku yang berada diwaktu kejadian..masih terngiang2 di telinga dan membuatkan aku tersenyum sendirian :
  •          Diriku
  •          Tunangku
  •          Wahida
  •          Fahmy
  •          Azie
  •          Diana
  •          Apis

*Diwaktu makan malam bersame berdekatan kedai MokNak.C’Fahmy telah meminta nasi tambah.Lalu beliau menindih pinggan kedua di atas pinggannnye yang pertama.Lalu dengan selumber aku sound “oit jangan tindih pinggan nanti kau akan dicurangkan”,lalu pinggan dialihkan..kemudian Apis pulak menambah dari sudut sukar “ko tindih je pinggan tu,nanti engkau yang akan jadi curang” …. kejadian yang berlaku telah membuatkan Wahida menjeling kearahku..ape salahku?

*malam tersebut en tunang meminta apis membawa baju kami yang tertinggal di homestay.Lalu en tunang berkate kepada apis “bawaklah Diana sekali malam ni lepak dengan kiteorang” lalu Apis membalas “Diana tak boleh keluar malam,die darah manis,aku tak manis lagi” makne yang tersirat disitu dapat aku ungkaikan bahawa apis masih perasan dirinya single n available..

*perbualan ini dipetik ketika kami berada di tepi pantai Teluk Cempedak …(perbualan antara apis dan Diana) “B,kalo ape2 jadi antara B ngan Honey..barang2 camne?” dengan pantas B nye membalas “pulangkan”…apis sangat kejammmmmm..

*selepas penat memandu..kami mengambil keputusan untuk makan MCD di Genting Sempah..last kopek berseronok n berchit chating ngn rakan2..da nak balik bersalam2..sambil mencampakkan azie ke kereta Wahida …maka terbitlah pesanan aku kepada Wahida sebelum memandu pulang “nanti kite jalan2 lagi..tp aku nak jalan2 ngan Fahmy je..taknak laki lain”  lantas mata Wahida menjeling tajam kearahku sehingga menampakkan contact lens nye yang  mahu tercabut..AWAS….

*setelah berbincang dan berdiskusi penuh dengan pihak juri..perkataan mahupun perbualan terhebat sepanjang di kuantan ialah “Pengat,Hangat,Menyengat dan Terhebat”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan