Mei 09, 2011

mArI bUAt bUngE OrEn

entri kalini aku nak ngajar lagi..cite2 aku memang nak jadi cikgu kecik2 dulu tapi tak kesampaian...tapi cite2 sekarang nak jadi pensyarah.. :-) (layak x?)..heheh..arini kite belajar membuat bunge telur..bersempena dengan aku tengah bekerja keras buat bunge telur sekarang ni kan..hehe..so mari kite ikuti langkah2 nye..

mule sekali..hendaklah membeli kain jenis lycra ataupun pape saje yang senang dibentuk di kedai yang berhampiran..mengikut warne tema masing2..lepas tu bentukkan menjadi kuntuman bunge..hanye tangan yang best saje leh jadi bentuk bunge..huhu..kemudian lekatkan tiga kuntuman di lidi(seperti rajah di atas)..xtau rupe lidi ke hape?


ok..ni r rupe lidinye..boleh di beli dan dicari di kedai bunge mahupun kedai sate yang berdekatan..huhuh :-)  kemudian langkah seterusnye ialah selitkan inti oren di celahan kuntuman bunge tersebut hokeyyy



kemudian proses menyediakan reben dua warna yang berbeza..ni pun ikut tema korang jugak k..so bentukkan reben tersebut seperti ini ...

v
v
v
v
v
v



lekatkan reben2 tersebut di bawah kuntuman bunge tadi secare berselang..kalo bunge oren..dahulukan dengan lapisan reben warne putih..agar nampak kontranye..seterunye ialah lekatkan organza pada lapisan selepas reben2 tersebut..

 da siap sume bercantum kan..jeng2..makanye da siap  r bunge telur korang

2 ulasan:

  1. tgn aku berseni, meh aku tlg :P

    BalasPadam
  2. da siap da...tangan aku pun xberseni nak buat kelopak bunge tu..tangan anie aje

    BalasPadam