April 10, 2011

AkhIrnyA...

ye...akhirnye berupdate gak blog aku ni..setelah sekian lame berhabuk sakan kn.

well...diriku sekarang berada di tahap gabana stress (new word dalam dictionary haku)..siyes tak tipu.memang sangat stress diz week..a lot of thing nak kene sumbit..dengan mende nak kawin lagi nak siapkan..wahai jiwa ku..kurangkan stress hokeyy..tabah ckit wahai jiwaku..dan setelah beberape detik ku pikirkan.akhirnya aku da buat keputusan yang agak2 berani mati jugak la.. akhirnya aku drop projek sarjana muda cadangan (PSM1)..dengan mengambil kira beberapa faktor :

  • saya mahu kekalkan pointer saya,tak mahu jatuh below 3.5..coz taknak bayar duit pinjaman MARA
  • kalo saya teruskan PSM,kemungkinan sy takkan perform untuk diz sem nye pointer
  • dan rasenye kalo saya dapat degree awal pun,kemungkinan saya kene tunggu lagi setahun untuk promote ke next grade
  • sy da tanye pendapat Profesor dan En Tunang (sebab die da jadi suamiku time buat PSM tu) mereka kate hokey
  • sy da nekad dan bersedia dari awal untuk drop PSM ni (so hati kental je)
so..saya berjanji dengan Prof sy untuk buat PSM dengan lebih jayanye nanti..huhu..Prof janji nak bagi sy reference n statistik yang canggih..heheh..Thanks Prof for your support.. :-) dan pengajian aku yg sepatotnye 3 tahun setengah akan jadi 4 tahun..tak banyak beza pun kan ..

kesimpulannya..pada bakal yang nak kahwin dan bakal nak buat PSM..tabahkan hati dan sila plan bebetol all the thing..love u OLSz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan