Januari 08, 2012

kErAnA dIA





Pelakon  :
          Aku
          Gerina (Bukan name sebenar)
          Derina (Bukan name sebenar)
          Arina (Bukan name sebenar)
          Faizul (Bukan nama sebenar)

kerna dia..kami bertiga aku,Derina dan Gerina pergi ke rumahnye untuk menghadiri dan mengjointkan diri ke majlis pernikahan  Arina..untuk pengetahuan korang percintaan antara Arina dan Faizul ni banyak pancaroba sikit.dari bercinta hingga pertunangan dan sehinggalah ke minggu perkahwinan..ade saje dugaan untuk Arina..Sang kekasihnye ,Faizul ni baran orangnye..maka inilah punca permasalahan utama di dalam perhubungan mereka..dan ini jugalah ujian yang harus dilalui oleh Arina demi cintanya yang iklas telus dan mulus kepada Faizul...So kami bertiga tadi datang ke hari pernikahan mereka demi untuk menyenangkan hati dan menggembirakan hati Arina..sesungguhnye kami nak Arina tau yang kami bertiga sentiasa berada disisinya dalam keadaan apa sekalipun..tak kiralah walaupun Arina akan bergelar isteri orang atau apa-apa saja..kernamu Arina..

maka bercergas lah kami ke masjid untuk majlis pernikahan..masuk je ke masjid aku da berjurai airmata..sesungguhnye terlalu kuat Arina ni kn..die buat keputusan mengikut kata hatinya..dan mungkin aku juga rasa die xnak memalukan keluarganye sedangkan majlis perkahwinan mereka hanya tinggal seari saja..Arina sungguh tekad..dan aku tahu..xde siapa yang boleh mengubah keputusannya..malahan sebelum majlis nikah,abg Arina telah memanggil Arina ke arah belakang dari tetamu..mungkin meminta kepastian dari Arina untuk kesekalian kalinya..time tu aku da merambu2 kuar airmata....sedihnye...sepanjang majlis pernikahan air mate aku xberhenti2 kuar..nasib Derina dan Gerina cover aku dari depan..dorang sorokkan aku dari dilihat tetamu lain dan yang paling penting dari Arina..mest tetamu pelik "die ni nape beria2 sedey lak..padahal org lain yg nk kawin"..wahai tetamu hanye kami2 saje yang tahu mende yang korang xtahu hokeyyyy..

seterunya majlis pernikahan berlaku dengan lancarnye..maka sah lah Arina menjadi isteri kepada Faizul..Arina..maka dengan lafaz akad nikah ini..aku nasihatkan kau terus taat pada suami kau..lupakan kisah lama..cube bina hidup baru..walaupun dalam hati aku banyak berdoa moga Faizul berubah lebih elok..aku sentiasa doakan kau bahagia hingga akhr hayat dan seterunya bertemu di syurga..Arina ketahuilah bahawa kami bertiga sentiasa dan akan sentiasa dan sentiasa berada di sisimu ketika kau perlukan kami..kami sedia menjadi pendengarmu..FRENZ 4 EVER.. :-)
      

1 ulasan: