Ogos 05, 2010

PENGUMUMAN:alasan tak angkat phone

lately ni ramai org marah aku xangkat phone  or kol xdpt or kol masuk voice mail.di atas dipaparkan nfon yang aku pakai skunk Cik Sony dan Cik I-Phone (aku sedapkan ati je panggil I-Phone).di sini aku listkan antara perkara yang menyebabkan aku xleh received call or pick up phone:

  • nfon aku da sengal..asik ter "ON" and ter "OFF" dengan sendirinye tanpa diduga mahupun dipakse.so kdg2 bile die on akan ade msg masuk nyatakan uols kol..if aku xbz...i'll kol uols back..tp kdg2 bile nk dail je..die ter "OFF' sendiri..nasib baik aku xlemparkan ke laut.aku masih leh bersabar lagi untuk membela kau wahai nfon a.k.a aku xberduit sgt nk beli nfon baru
  • kalo aku ngah meeting xkn aku nk angkat fon kot..sia2 je aku kene jeling ngn bos aku kang..coz selalunye we all ade short meeting dlm opis je..so bile nfon tue berbunyik..aku usha je dari jauh..
  • aku ngah mandi..opkos r aku xleh nk angkat fon..giler ke nk bwk nfon dlm toilet..kang sia2 kene flush plak..mane aku nk carik duit untuk cari ganti..kang aku pakai publik fon lagi r payah jadinye
  • bile aku dalam lif kompom xde line..kalo ade line sekalipun..akan cakap mcm kt dalam gua..coz the line sgt teruk..so..penyudahnye kalo kol dlm lif..selalunye mmg xde line..so harap paham..bukan salah aku..salah lif xde coverage.
  • kalo pulak aku ngah engaged on the other line..kompom aku xangkat fon  tue..bkn xnk angkat dengan sengaja..tp sometimes aku ngah deal ngn mane2 officer dari branch lain or lagi dasyat dengan branch team leader..xkn aku slumber je nk suh hold the line..mau kene pecat aku..
  • reason yg ni plak mayb uols leh marah aku r..tp aku rase apesalahnye bersosial jap ngn kwn2 opis kan..huhu..mayb at the time uols kol aku..aku ngah berborak2 ngn kwn2 opis aku..so dalam situasi itu,aku xde di tempat nfon tu berbunyik..so mmg aku xdengar ringing n aku xangkat..tp bile aku nmpak missed call.aku akn kol balik..Insyallah
  • yang terakhir bile aku g solat..mmg aku xleh nk jawab kol..some more mmg aku xbwk nfon g surau or solat kt umah sekalipun mmg xleh nk angkat fon (giler ke nk angkat fon time sembahyang)
  • last sekali..belajarlah bersabar bile kol aku xdapat..huhu..peace :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan