Oktober 26, 2010

aduan RAkyat


Majlis                          :           Luahan Hati sang dewi (bukan name sebenar)
Lokasi                         :           Dewi di tempat keje die,aku lak kt tempat keje aku
Waktu                         :           3.42 pm waktu jam pc aku
Cara komunikasi         :           Dewi gune telepon opis kol handphone aku
Tajuk                           :           BF Dewi  a.k.a Ali(bukan name sebenar)

Deringan telefon berkumandang..ku lihat terpapar no telefon opis Dewi..ku angkat lalu ku jawab..sebelom Dewi memulekan bicaranye,aku da dapat agak mende ape yang akan di bualkan (ahli nujum r katekan).Seperti yang aku jangkakan,memang tujuan Dewi menelepon aku untuk menceritakan masalahnye dengan Ali..OWH Ali...kenape kau seksa kawanku c’Dewi itu..

Alkisahnye,Dewi dan Ali ni buleh dikatakn baru sahaja menjalinkan perhubungan cinta..c’Ali ni merupakan peminat racing motor..manakala c’Dewi ini lak terlalu banyak minatnye..huhu..terlebih sudah.aku ni nak bercite pasal mende lain..terkuar mende lain lak..OK..stop bercengkerama eija..orait..so..dikatekan c’Ali ni nk holdkan hubungan mereka selama dua tahun..adekah c’Ali ini sudah giler..wahai Ali tahukah engkau dalam mase dua tahun macam2 buleh jadi?adakah kau pasti dalam mase dua tahun hati kau masih ade pada c’Dewi?..melihatkan keaadan sosial anak2 muda sekarang..aku tak rase kau boleh tahan dengan godaan n cobaan di luar sane..tp siape la aku untuk mempertikaikan diri kau kan Ali....tp Ali,kau meminta hubungan kau dan Dewi di holdkan untuk ape?apekah alasan kau yang munasabah?..C’dewi runsing memikirkan alasan yang kau berikan Ali...alasan kau c’Dewi akan menganggu kau untuk fokus dalam perlumbaan motor kau nanti..setau aku kejayaan lelaki selalunye ade wanita di belakangnye..tp kau terlalu pelik Ali..sukar untuk aku menganalisis diri kau..kalo r aku dapat membace ape sebenarnye yang tersirat dalam diri kau Ali..senang la aku nk explain kt c’Dewi..tp malangnye..aku pn tak berapa mengenali kau.Wahai Ali..sile la bugy alasan yang munasabah dan dapat diterima oleh akal pikiran manusia norma yang berperasaan +berhati perut..C’Dewi itu da amat menyayangi diri kau..tp kenape kau buat begitu padanye..

Kesimpulannye,,aku doakan agar c’Dewi terus tabah untuk menghadapi masalah ini..dan harap juge agar  c’Ali dapat memberi explanation yang buleh di terima akal..Tapi ku juge berharap agar c’Dewi dapat menerima ape sahaje kemungkinan yang akan berlaku..manetau jika c’Ali membuat keputusan yang tak disangkakan..aku harap ko tabah..ingat pesan aku ,yang pertama itu nampak indah..tp mungkin yang pertame itu bukan milik kite,yang pertame itu untuk kite jadikan pengajaran...dan mungkin yang kedue ,ketiga mahupun yang keempat juge bukan milik kite..dan mungkin yang kelima adalah yang terbaik untuk kite..ALLAH MAHA BERKUASA..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan