Januari 30, 2011

tAkzIAh

27/01/2011
sewaktu jam menunjukkan pukul 12.30 tengahari..aku di jemput sang arjuna dari opis untuk melawat neneknye(tok untuk panggilan di sebelah Pahang) beliau yang berada di hospital(HKL)..sebenarnye da lame tok admit sepital..cumenye aku macam malu2 nak pergi melawat..dan pada hari khamis tersebut makanye aku telah buangkan malu tersebut untuk pergi melawat tok..bukan mende tak elok pun kan..so..aku sampai je kat katil tok..aku sedikit terkejut..pabila melihat tubuh tok yang terlalu cengkung..tok btol2 jadi camni kerana derita sakit ataupun memang badan tok camni? (aku tak pernah lansung bersua dengan tok sebelom ini,ini 1st time) so..aku biarkan persoalan aku tidak berjawab di dalam hati..

penerimaan yang mengujakan..aku sampai..salam makb (mak sang arjuna)..lalu En Kamal (ayah sang arjuna) memperkenalkan diriku kepada tok..aku menyalaminye dan lalu tok memelukku dan mencium pipiku...ade babak touching berlaku di situ..ku tahan air mate ini dari berderai..aku mest tabah..takkan tibe2 nak nangis lak kan (dan korang memang tahu yang aku ni sorang yang cepat touching kan)..so tok banyak berborak itu dan ini.(walaupun aku tak berape nak paham,tapi aku cube memahaminye)...tapi sang arjuna mengisyaratkan agar aku jangan banyak berborak dengan tok..khuatir tok sesak napas katenye..selame sejam lebih di situ aku berundur untuk pulang ke opis

28/01/2011-malam
sang arjuna inform yang tok mengamuk mungkin kerana stress dan rimas berlama-lamaan di hospital..sang arjuna dan sedara-sedaranye bergerak cergas ke HKL unutk mengetahui cerita selanjutnye..dan akhir sekali sang arjuna msg cakap yang tok sebut name die sebelum tido..dan sang arjuna berase sangat sedih..aku kene cool kan die..kami berdua tak tido hampir ke pukul 4 pagi semate2 untuk menemankan beliau dari jauh (using henpon je sebagai support die yang sedang kekusutan minda)

29/01/2011-tengahari
sang arjuna mesej aku dan cakap they all akan bawak tok balik kampung coz da tak tahan tengok tok terseksa kat hospital.makbi pun da terpengsan kat HKL tadi.aku agak terkejut dan bertubi2 soklan aku tanyekan (padahal aku dalam kelas waktu itu,mayb lecturer perasan,tp persetankan sume itu)..last sekali dorang anta tok balik kampung jugak menaiki ambulan dari HKL..

Petang
sang arjuna  :abang gerak balik kampung tau sayang,reng yang drive
aku             :Ok..elok2 drive tau..jangan pikir yang bukan2..tok takde pape
sang arjuna  :abang rase tak sedap hati
aku             :please jangan pikir bukan2,kite doakan tok ok tau.sayang kat mane dah ni?
sang arjuna  :kat chenor da..tok da sampai kampung da

kami leka mesej sehingga pukul 10malam.

sang arjuna :tadi kawan reng mesej cakap orang ramai datang umah tengok tok
aku             :ala itu la yang dikatekan hidup bermasyarakat..melawat tok.tok kan sakit
sang arjuna :abang baru je sampai kampung ni sayang

10.27malam
henpon berbunyi  "sayang...tok dah takde" (suare esakan)
rase nak jatoh aku ke lantai..aku kuatkan semangat..cover suara dari dapat dikesan aku nangis..

innalillahiwainnailaihirojiun..semoga roh tok di semadikan di kalangan orang2 yang dikasihiNYA



*tok maafkan eija sebab tak datang lawat tok dari awal tok dimasukkan ke sepital
*eija sangat gembira dapat jumpe tok walaupun sekejap buat pertama kalinye
*Idos dan Eija akan sentiase ingat kat tok
*AL-FATIHAH

2 ulasan: