Julai 26, 2010

25.07.2010-ke MELAKA

ni dieeeee....aku n En.Tunang telah ke Melaka..seawal kul6.30 pagi da bangun..kol En tunang suh beliau bangun n besiap..around kul 7.30 beliau da sampai..we all pun bergerak ke Melaka..before that,just want to inform u ols..destinasi Melaka ini adalah pilihan aku..En Tunang orait saje..tengkiu En.Tunang..1st sekali,masuk kete beliau lapor..pastu we all pun singgah breakfast di Mc'Donald dekat ngn Mints hotel tue..Beliau je yang mkn..aku xlalu nk breakfast pagi2..kang termuntah..minum susu sajee....enoughhh for me..ni gmbo beliau breakfast sambil aku snap wajah beliau..uhukkk




after da kenyang dan melayangkan senyuman yang manis..we all pun meneruskan perjalanan ke Melaka...En Tunang yang drive sambil aku melayan borak beliau..borak2 da sampai Ayer Keroh..our 1st destination is Taman Mini Malaysia..sume rumah setiap negeri ade kat sini..kene bayar sorang singgit je untuk masuk..ni r antara gmbo yang di tangkap dalam Taman Mini Malaysia..




selepas melihat kesenian rumah yang dibina di setiap negeri..we all menuju ke Zoo Melaka..ini adalah tempat kegemaran En Tunang..sgt teruja..walaupun da 98kali we all pegy Zoo negara..tunangku pencinta Flora+Fauna..before masuk kene bayar RM7 hengget sorang..so..mulelah perjalanan di dalam zoo..we all juge sempat naik tramp yang di charge RM2 hengget seorang..enjoy the pic in the Malacca Zoo..






OK..da penat da time nie..satu zoo we all tawaf..ku kuatkan semangat jua demi kamu En.Tunangku..huhu..poyoz je..our last destination is Dataran Pahlawan..here ade banyak bangunan yang lame2 such as A'Famosa, Museum Islam Melaka etc..actually xberape ingat pun name2 bangunan tue..huhu..sangat panas ketika e2..pelbagai pose diberikan demi merealisasikan permintaan peminat..kahkah..hamik...





Bile sangat panas..apelagi..mencarik r mende yang leh sejukkan tekak nie..here we are..ABC + Cendol jagung..Indah giler di tepi sungai Melaka yang dahulunye ialah pelabuhan ..





pastu jalan2 lagi sampai kulit jadi legam..kul 3pm..lapor da..carik kedai untuk our lunch..dari KL ingat nk mkn asam pedas melaka..tp yang jmpe Food Court je..so mkn je ape yg ade..da kenyang,mate ngantok..we all carik r kawasan tepi pantai.then we all tido selame setengah jam dalam keta untuk melepaskan kengantokkkan..Lebih kurang kul 5pm we all gerak ke KL kembali..selamat tinggal Melaka..Aku plak yang drive..sementara En.Tunang mate terkelip2 tahan mengantok..nk kaver nye hal kn..lupe nk cite..time tido setengah jam tue..En.tunang aku..kentot 4 kali+berdengkur yang hebat..tp aku paham,die sgt penat..lucumanan..on the way we all singgah R&R Seremban..segarkan badan wif hot coklat..then terus memandu ke KL..secara kasarnye all the cost for two of us is RM200..akhir seklai penat+best sgt..tengkiu so much to En Tunang yang merealisasikan kehendak aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan